SKODA SCALA a Sándor Autóházban!

2019 legnagyobb alakítása a SKODA SCALA!
scala

A modell hosszúsága 4362, szélessége 1793, míg magassága 1471 milliméter, hosszú, 2649 milliméteres tengelytávja pedig kedvező menettulajdonságokat biztosít számára.

Nagyvonalú méreteivel a ŠKODA SCALA utastere aligha hagyhat kívánnivalót maga után, már a ŠKODA OCTAVIA belső dimenzióit közelítve. A térdmagasságban mérhető lábtér 73 (ŠKODA OCTAVIA: 73), a könyökmagasságú szélesség hátul 1425 (ŠKODA OCTAVIA: 1449), a hátsó fejtér pedig 982 milliméter (ŠKODA OCTAVIA: 980 milliméter). A ŠKODA SCALA 467 literes térfogatával a márkára jellemző módon kategóriája egyik legnagyobb csomagterét kínálja, amely a hátsó ülés lehajtásával akár 1410 literig is bővíthető.

Egyaránt karakteres megoldások az extrafelszerelésként rendelhető, innovatív, teljesen LED-es fényszórók és ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák, és az új kompakt kategóriájú típus az első ŠKODA, amely dinamikus hátsó irányjelzőkkel is kapható. A hátsó lökhárító alatt egy extrafelszerelésként kínált "Simply Clever" megoldás rejtőzik: az elektromos reteszelésű, kihajtható vonófej a csomagtartóban található kapcsolóval mozgatható. A ŠKODA SCALA egyebek mellett a ŠKODA jellegzetes esernyőtartóját is kínálja a vezetőajtóban (esernyővel), akárcsak az üzemanyagtöltő-nyílás fedelébe rögzített jégkaparót, de kívánságra a csomagtérajtó Tip-to-Close funkcióval kiegészített, elektromos mozgatása is rendelkezésre áll.

Öt takarékos motor és extrafelszerelésként állítható futómű:

Ötféle motorizáltság szerepel a ŠKODA SCALA kínálatában, köztük három benzin- és egy dízelüzemű erőforrással, amelyek mindegyike megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. Később egy környezetkímélő földgázüzemű (CNG) aggregát is érkezik. Mindegyik motor közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, és egyaránt rendelkeznek az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel.

A 70 kilowattos (95 LE) 1.0 TSI aggregát ötfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja nyomatékát, míg a 85 kW (115 LE) teljesítményű 1.0 TSI alapkivitelben hatfokozatú manuális, kívánságra pedig hétfokozatú DSG-váltóműhöz csatlakozik. A ŠKODA SCALA csúcsbenzinmotorja az 1.5 TSI, a négyhengeres konstrukció teljesítménye 110 kW (150 LE) és alapesetben szintén hatfokozatú manuális, míg kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval rendelhető. Mindegyik benzines erőforrás részecskeszűrővel készül.

A négyhengeres 1.6 TDI 85 kW (115 LE) teljesítményt és 250 newtonméter forgatónyomatékot küld a főtengelyre, az AdBlue-befecskendezés és az SCR-katalizátor, valamint a dízel részecskeszűrő egyaránt az alapkivitel része. E motor szintén megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A takarékos dízelaggregát szériafelszereltségében hatfokozatú manuális, míg extraként hétfokozatú DSG-sebességváltóval kapható.

A leginkább környezetkímélő megoldást az 1.0 G-TEC kínálja a ŠKODA SCALA hajtására, amely háromhengeres konstrukcióként elsősorban a hagyományos üzemanyagokénál kisebb szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátás jellemezte földgázüzemre (CNG) készült. Miután kifogyott a földgáz, a motor benzinnel is üzemeltethető. A CNG-erőforrás legújabb változatának teljesítménye 66 kW (90 LE), az erőátvitel feladatát pedig kizárólag hatfokozatú manuális sebességváltó látja el.

Már az új ŠKODA SCALA alapkivitelű futóművét is különösen biztonságos és agilis menettulajdonságok jellemzik, még több egyéni beállítási lehetőséget és sportosságot kínál azonban az extrafelszerelésként rendelhető új sportfutómű (Sport Chassis Preset), amely két különböző hangolást is kínál. E megoldás 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, és normál üzemmódja mellett a szeleppel állítható lengéscsillapítók segítségével egy keményebb karakterisztikájú sportüzemmód is rendelkezésre áll. Az eredmény a vezetés sportosabb élménye és még intenzívebb kapcsolat az úttestfelülettel. A két beállítás közötti váltás a menetprofil-választás (Driving Mode Select) menüjéből vezérelhető.

Számos új vezetői segédrendszer a nagyobb járműkategóriákból

A ŠKODA SCALA modellekhez rendelhető, bővített vezetői segédrendszerek közé tartozik a Side Assist, amely extrafelszerelésként rendelhető berendezésként időben jelzi a vezetőnek, ha hátulról előzési szándékkal jármű közelít vagy már a visszapillantó tükrök holtterében található. Míg a jól ismert holttér-érzékelés (Blind Spot Detect) hatótávolsága 20 méter, a Side Assist akár 70 méterről is érzékeli a járműveket, így autópályán és gyorsforgalmi utakon közlekedve is hatékonyan előzheti meg a veszélyhelyzeteket. A Side Assist részrendszere a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő asszisztens (Rear Traffic Alert). Ugyancsak a hosszú autópálya-túrák ideális technikája - egészen 210 kilométer/órás tempóig - az extrafelszerelésként rendelhető adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC). A szériafelszereltséget bővíti az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő rendszer (Lane Assist) és az első radarasszisztens (Front Assist), utóbbi a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) közösen a jármű előtti területet radar segítségével felügyelve segít megelőzni a baleseteket. Kényelmes segítség parkoláskor az opcionális parkolási asszisztens (Park Assist), amellyel a ŠKODA SCALA automatikusan manőverez a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve áll ki ismét.

Mindezeken túl különböző passzív rendszerek is jelentősen növelik a biztonság színvonalát. Konkrét ütközésveszély esetén az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) automatikusan előre zárja az ablakokat és megfeszíti az első biztonsági öveket. Amennyiben bekövetkezik a baleset, akár kilenc légzsák is óvhatja a ŠKODA SCALA vezetőjét és utasait: a két első légzsák (vezető- és utasoldal) mellett az új kompakt kategóriájú típus a kormánykerék alatt térdlégzsákot is kínál, extrafelszerelésként pedig első oldallégzsákok, illetve fejlégzsákok, valamint a hátsó ajtókba oldallégzsákok is rendelhetők. A másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake) a balesetet követően a jármű ellenőrizetlen továbbgördülését akadályozza meg. A vészhívás funkció (Emergency Call) valamelyik első légzsák vagy biztonságiöv-előfeszítő kioldásakor automatikusan hív segítséget, de manuálisan is bármikor működtethető.