Sándor Autóház Hírek

Aktuális híreink

  • A Škoda Auto lerántja a leplet a vadonatúj Kodiaq külső dizájnterveiről
    Aktuális 2023.10.01.

  • A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon
    Aktuális 2023.09.30.

    A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

  • elektromos
    Aktuális 2023.02.22.

    Minden, amit tudnia kell, mielőtt elektromos autóba ül át

    Következő Škodája már tisztán elektromos autó lesz? Minden bizonnyal számos kérdés jut eszébe az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatban.Mire számíthat elektromos autó vásárlásakor?Mindenekelőtt a vezetés újszerű élményére - és kezdetben talán arra is, hogy új szokások szerint, másként kell eljárnia. Ám bátran előre - valóban semmi ok az aggodalomra! Be kell indítani a Škoda elektromos autót?Nem, ez az egyik, amit már nem szükséges megtennie. Miután beült, egyszerűen nyomja le a fékpedált - és kész. Az autó aktiválódik, amint a Virtual Cockpit műszeregységen megjelenő üzenet is jelzi. Ezután már csak kapcsolni kell a megfelelő menetfokozatot és már indulhat is. Ugyanilyen egyszerű, amikor megérkezett úticéljához - csak szálljon ki, és az autó kikapcsol.Szükséges sebességet váltani Škoda elektromos autó vezetésekor?Nem. Az előre- vagy hátramenetet természetesen továbbra is ki kell választani - mint az automata sebességváltóval szerelt modellekben -, ám az elektromos motor fokozatváltás nélkül is kellően széles fordulatszám-tartományon üzemel, maximális forgatónyomatéka pedig már közvetlenül elinduláskor rendelkezésre áll.Mi a helyzet a hatótávval?Az egy-egy töltéssel elérhető hatótáv az elektromos autók minden új generációjával bővül. A Škoda Enyaq iV akár 547 kilométeres hatótávot is kínálhat, ami bőségesen elegendő az utak túlnyomó többségéhez. Ideális esetben egyaránt rendszeresen töltheti éjszaka otthon, vagy napközben a munkahelyén, hosszabb utak esetén pedig célszerű előre tájékozódni a töltőállomásokról, ahol megállhat útközben az akkumulátor részleges vagy teljes feltöltésére. Egy-egy autó hatótávját számos tényező befolyásolja, köztük a vezetési stílussal, a sebességgel, illetve a külső és a beltér-hőmérséklettel.Hogyan működik a töltés és mennyi időt igényel?Kétféle töltési mód kínálkozik: váltakozóáramú (AC) és egyenáramú (DC). A váltakozóáramú töltés nem olyan gyors, mint az egyenáramú, ami a hálózat teljesítményével függ össze. Emellett a háztartási elektromos hálózat 230 vagy 400 voltos aljzatai váltakozóáramot szolgáltatnak, amit az elektromos járműnek kell egyenárammá alakítania. A nagyobb energiaáramlás miatt gyorsabb a töltés háromfázisú csatlakozóról, de a váltakozóáramot ez esetben is egyenárammá kell alakítani. A leggyorsabb megoldás a kifejezetten elektromos járművekhez készült töltőberendezéssel végzett egyenáramú töltés. A töltés nem lineáris folyamat: a nagyfeszültségű akkumulátor a gyorstöltő állomásokon mindössze 36 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékára, ám a fennmaradó 20 százalék is nagyjából ugyanennyi időt vehet igénybe.Mi a falitöltő (wallbox)?A falitöltő (wallbox) elektromos járművek számára készült, falra szerelt, váltakozóáramú töltőkészülék. A Škoda iV Charger, azaz a cseh autógyártó hivatalos falitöltője, háromféle változatban kapható, amelyek mindegyike más-más funkciószintet képvisel.Bármilyen töltőt használhatok a városban?Töltőállomások széles hálózata áll rendelkezésre Európa-szerte az elektromos autók töltéséhez - amennyiben az adott töltő rendelkezik a Škoda járműveihez megfelelő csatlakozóval. Többféle csatlakozó létezik, de a Škoda elektromos autók vezetőinek elvileg nem kell attól tartaniuk, hogy nem tudják csatlakoztatni autójukat a töltőállomásra, amit találnak. Európában a CCS (Combined Charging System) csatlakozó vált az egyenáramú (DC) gyorstöltés, míg a széles körben elterjedt Mennekes-csatlakozó a váltakozóáramú (AC) töltés szabványává. Utóbbi szerepel mind az otthoni falitöltők (wallbox), mind pedig az autókhoz mellékelt kábel csatlakozójaként, amely 230 voltos, kétfázisú és 400 voltos háromfázisú aljzatokhoz is csatlakoztatható.Kínál a Škoda nyilvános töltési lehetőséget az elektromos járművek számára?Igen, a neve Powerpass. A Powerpass-kártyával Ön gyakorlatilag bárhol tölthet, a töltési és fizetési adatok pedig egy alkalmazásban tekinthetők át egyszerűen. Ez az első Enyaq iV megjelenése óta elérhető, jól bevált rendszer az IONITY gyorstöltő hálózatához is hozzáférést biztosít. A jelenlegi ME3 szoftverrel rendelkező Enyaq iV sorozatú modelleken az új Plug & Charge funkciónak köszönhetően a kompatibilis töltőállomásokon igen kényelmesen, egyszerűen a töltőkábel csatlakoztatásával indítható a töltés. A jármű azonosítása ilyenkor teljesen automatikusan zajlik a töltőállomáson. A jövőben a Moduláris elektromos platformra (MEB) épülő új Škoda-modellek is kínálják majd ezt a funkciót.Hogyan töltődik az autó menet közben?Az elektromos autók egyik figyelemreméltó jellemzője az energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere, ami lényegében az akkumulátort töltő motorfék-megoldás. A Škoda Enyaq iV a kormánykerék kapcsolóbillentyűi révén a rekuperáció három intenzitási fokozatát kínálja, de a legerősebb fokozat a B menetüzemmód kapcsolásával is választható. Egy teljesen automatikus üzemmód is rendelkezésre áll, amelyben az autó önműködően gondoskodik e funkcióról. A rekuperáció alapvetően változtatja meg a vezetés élményét, legerősebb fokozata például olyan hatékonyan fékez, hogy az autó a gázpedál felengedésekor azonnal lassulni kezd, így Ön kényelmesen, szinte csak egy pedál használatával közlekedhet. A rekuperáció az autó hatótávjának növelésében is segít.Mekkora az elektromos autó élettartama?Ebben számos tényező szerepet játszik, különösen a vezetési stílus, az autó gondozása és az előírt karbantartási ütemterv betartása. Mindezek ellenére a Škoda nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátor élettartamára. Az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV esetében a garanciafeltétel szerint az akkumulátor kapacitása ez idő alatt nem csökkenhet az eredeti szint 70 százaléka alá.

  • Pályázati közlemény
    Aktuális 2022.10.26.

    Pályázati közlemény

  • SKODA
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.08.22.

    OPTIMALIZÁLT AKKUMULÁTORMENEDZSMENT ÉS INFOTAINMENT – ME3 SZOFTVERFRISSÍTÉS A ŠKODA ENYAQ 𝗶V SZÁMÁRA

    Máris telepíthető a már kiszállított ŠKODA ENYAQ iV modellekre a ŠKODA AUTO új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi ŠKODA partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik majd. A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az új szoftverrel.

  • skoda
    Aktuális rendezvény 2022.05.04.

    A ŠKODA aktív részese a hazai kerékpáros életnek: a márka továbbra is a Tour de Hongrie és a We Love Cycling támogatója

    A ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű élet aktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.

  • skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.02.09.

    Első dizájnrajzok az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO változatról

    Hivatalos dizájnrajzokkal kínál betekintést új FABIA MONTE CARLO modelljére a ŠKODA AUTO. A sportos lifestyle-változatok tizenegy éve, a FABIA második generációjával jelentek meg a cseh autógyártó kínálatában. A jellegzetes fekete MONTE CARLO elemek különösen kiemelik a FABIA negyedik nemzedékének érzelmekben még gazdagabb vonalvezetését és dinamikus arányait. A sportos karakterű beltérben karbonhatású anyagok és vörös dekorbetétek szolgálnak vizuális stílusjegyekként.

  • skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.01.04.

    Számos ŠKODA modellben gondoskodik tiszta levegőről a Climatronic Air Care System

    Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő – például por vagy a virágpor okozta – részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.

  • skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.01.04.

    A ŠKODA FABIÁT jelölték az európai AUTOBEST díjra

    – A ŠKODA FABIA negyedik generációja az „Európa legjobb autóvétele 2022-ben” címért folyó küzdelem döntősei közé jutott. A 2001 óta évente megrendezett díjkiosztó 32 európai országból származó elismert autós szakújságírókból álló zsűrije a FABIÁT választotta öt másik járművel együtt a végső tesztvezetésekre. A 32 zsűritag az Ausztriában található teesdorfi Fahrtechnik-Zentrumban fog összegyűlni november 24-én és 25-én, hogy kipróbálják az összes döntős járművet. A győztest december közepén fogják kihirdetni. 2002-ben a FABIA első generációja kapta meg az „Európa legjobb autóvétele” címet, míg 2014-ben a harmadik generációja került a döntősök közé, ahogy a KAMIQ és az OCTAVIA is az elmúlt két évben.

  • skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.09.07.

    ŠKODA ENYAQ COUPÉ 𝗶V – ELEKTROMOS MOBILITÁS A LEGELEGÁNSABB FORMÁBAN

    A ŠKODA ENYAQ iV sikeres piaci bevezetését követően egy második, érzelmekben még gazdagabb karosszériaváltozattal bővíti a ŠKODA AUTO első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljének kínálatát. A négyajtós ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV fő jellegzetessége hátrafelé elegánsan ereszkedő tetővonalú farkialakítása. 0,247-es légellenállási tényezője (cw) még az ENYAQ iV eleve kiváló értékénél is alacsonyabb, az ENYAQ COUPÉ iV így még gazdaságosabb üzemű, és nagyobb akkumulátorával a WLTP-menetciklus szerint több mint 535 kilométer maximális hatótávot kínál. Választékában kétféle akkumulátorméret és három teljesítményszint sorakozik, hátsó- vagy összkerékhajtással. Utasterében az ENYAQ iV belteréből már ismert Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket. A ŠKODA modelljeire jellemzően az ENYAQ COUPÉ iV is bőséges térkínálattal érkezik, csomagtartójának térfogata 570 liter.

  • skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.08.03.

    Kerékpárról Škodába ül Valter Attila

    Tovább folytatódik a ŠKODA és a kerékpározás közös története: a márka újfent elkötelezte magát a kétkerekű sport iránt azzal, hogy támogatja Valter Attilát, a magyar kerékpározás egyik meghatározó alakját. Attila idén augusztusától egy hibrid ŠKODA OCTAVIA COMBI iV modellel jár majd versenyezni és edzeni, az autót a ŠKODA Magyarország biztosítja számára.

  • skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.08.03.

    ŠKODA FABIA – Első az aerodinamikában

    Minden eddiginél – és piaci kategóriája további modelljeinél is – kifinomultabb aerodinamikailag a ŠKODA FABIA negyedik generációja, amelynek érzelmekben gazdag és dinamikus formavilága mindössze 0,28-os légellenállási együtthatójával (cw) jelentősen felülmúlja elődje ugyanezen paraméterét (cw = 0,32). E kiemelkedően hatékony aerodinamikai tulajdonságokat számos olyan részletmegoldással alakították ki a tervezők, mint például az aktív lamellázattal működő, intelligens hűtőzsaluzat, nagyban hozzájárulva az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A FABIA aerodinamikájának kifejlesztésekor a ŠKODA több mint háromezer úgynevezett numerikus áramlástani szimulációt (Computational Fluid Dynamics; CFD) végzett, amelyek eredményeit gyakorlati tesztek során ellenőrizték, illetve finomították tovább.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.