Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője hangsúlyozta: „A FABIA negyedik generációjával megtettük a következő lépést a ŠKODA jellegzetesen érzelemdús formatervezési nyelvezetében. Új arányainak köszönhetően belépőmodellünk sokkal dinamikusabb és ’felnőttebb’ hatást kelt, miközben az új FABIA már első pillantásra a modern életstílus megtestesítője. Szándékosan nem változtattunk a FABIA lényegén: tipikus ŠKODA-modellként funkcionális és praktikus társ a mindennapokban.”
Szoborszerű plasztikus vonalvezetés – például a motorházfedélen –, dinamikus arányok, valamint a ŠKODA tipikus kristályhatású struktúráival kialakított, LED-technikájú világítóegységek kölcsönöznek különösen érzelemdús megjelenést az új FABIA számára. Az első ajtók apró dizájn-különlegessége, ahogy a karosszéria vonalai a cseh zászló jellegzetes háromszögmotívumát stilizálják. Az éles metszésű, már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók egészen a ŠKODA-hűtőrácsig nyúlnak. Teljes-LED kivitelükben még intenzívebb tompított és távolsági fényt, valamint kanyarvilágítást és kanyarodófényt kínálnak. A hátsó lámpák extrafelszerelésként szintén teljes-LED változatban is rendelhetők.
Növekedés minden méretben, még tágasabb térkínálattal
Első három modellgenerációjához viszonyítva a ŠKODA FABIA minden méretében növekedett, miközben tömege szinte változatlan maradt. 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a FABIA 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt. Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. Összességében a nagyobb méretek még több helyet biztosítanak a beltérben. A ŠKODA tervezői a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új FABIA így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint korábban, s a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literre bővíthető.
Aerodinamika – 0,28 a legalacsonyabb légellenállási együttható a kategóriájában
A ŠKODA elődjéhez viszonyítva 0,32-ról 0,28-ra csökkentette az új FABIA légellenállási együtthatóját (cw), a legjobb értéket produkálva a kisautók piaci szegmensében. Az aerodinamikai fejlesztéseket a ŠKODA nagypontosságú numerikus áramlástani szimulációi (Computational Fluid Dynamics; CFD) előzték meg, a ŠKODA mérnökei több mint háromezer ilyen áramlástani szimuláció számítását végezték el nagyjából három és fél év alatt.
A hűtőzsaluzat 120 kilométer/óránál 100 kilométerenként akár 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást
Fontos aerodinamikai megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amit a ŠKODA a FABIA sorozatban alkalmaz először ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. 120 kilométer/óra állandó sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként, a FABIA szén-dioxid-kibocsátása így akár öt grammal is alacsonyabban alakulhat kilométerenként. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be.
Optimalizált hátsó légáramlások és első ízben aerodinamikailag továbbfejlesztett kerekek
Az autók teljes légellenállásának mintegy harmadát a mögöttük kialakuló turbulens légörvények okozzák. Az új ŠKODA FABIA oldalsó idomokkal (Finlet) kiegészített nagyobb méretű tetőlégterelővel alakítja kedvezőbben a far körüli légáramlásokat. Emellett a külső visszapillantó tükrök speciális alakú, kisebb házai mérséklik tovább a légellenállást, illetve irányítják az áramló levegőt célzottan a jármű hátulja felé. Elöl a lökhárító különleges nyílásai, az úgynevezett Air Curtain elemek vezetik el aerodinamikailag különösen kedvező módon a karosszériához és a kerekekhez közel, oldalirányban a levegőt. Mivel a kerekek önmagukban a légellenállás mintegy 25 százalékáért felelősek, a ŠKODA első ízben a FABIA esetében is speciális műanyagbetéteket alkalmaz a könnyűfém keréktárcsák kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai szolgálatában. E betétek a Proxima és a Procyon keréktárcsákra illeszkednek. A jármű alatt a korábbi három helyett tizenkét burkolati elem fedi - a motortér és a felfüggesztések légellenállás szempontjából meghatározó pontjain - az autó aljának összességében már jóval nagyobb részét.
Zajcsökkentés aeroakusztikai szimulációkkal
A FABIA fejlesztésekor a ŠKODA először alkalmazott új aeroakusztikai szimulációs módszereket is a szélzaj mérséklésére. A CFD-szimulációk alapjain végzett számítások segítségével egyaránt megjeleníthetők a légáramlások a karosszéria mentén kialakuló turbulenciái és leválásai, valamint az oldalablakok rezgései, amelyek sivító hangokat és megemelkedett zajszintet eredményezhetnek a beltérben. A zajforrások ily módon lokalizálhatók és megszüntethetők, például a külső visszapillantó tükrök házainak megfelelő pozícionálásával.
Új színek és akár 18 col peremátmérőjű kerekek
Az új ŠKODA FABIA palettáján kilenc karosszériaszín sorakozik, amelyek között egyaránt új a Phoenix-narancs és a Grafitszürke metálfényezés. A Magic-fekete gyöngyház és a Grafitszürke metál kontrasztárnyalatként is rendelkezésre áll a tető, a külső visszapillantó tükrök házai és a ŠKODA-hűtőrács szegélye számára. A keréktárcsák kínálatát 14 és 15 col peremátmérőjű acéltárcsák, valamint 15 és 18 col között kilenc könnyűfém modell alkotja, a paletta csúcsán a 18 colos, polírozott Libra könnyűfém keréktárcsa áll.

