A legbiztonságosabb autók közé tartozik az első elektromos ŠKODA SUV-modell
Csúcsminősítés az új ŠKODA ENYAQ iV számára: a független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerzett a márka új elektromos SUV-modellje, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével a jelenlegi legbiztonságosabb járművek közé tartozik. A ŠKODA ENYAQ iV emellett a felnőttutasok védelme terén elért 94, illetve a bennülő gyerekek esetében produkált 89 százalékos értékével az Euro NCAP tesztek eddigi legjobb eredményével zárt. A Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának műszaki alapjaira épülő első ŠKODA így az ütközésbiztonsági referenciateszt követelményrendszerének szigorítását követően is gyarapította a ŠKODA-modellek legmagasabb minősítéseinek sorát. Az eddigiek során többek között a márka "bestsellere", a ŠKODA OCTAVIA, valamint a kompakt SCALA, illetve a KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modellek szereztek ötcsillagos minősítést.
Amint Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: "Nagy örömmel tölt el minket az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztek során szerzett ötcsillagos minősítése, s különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyerekutasok védelmének területein elért eredményeire. Jól mutatja ügyfeleink és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága iránti elkötelezettségünket, hogy a vizsgálati körülmények tavalyi szigorítását követően is folytatni tudtuk modelljeink ötcsillagos eredményeinek sikersorozatát."
Az új ŠKODA ENYAQ iV különösen utasai védelme tekintetében ért el kiváló eredményeket az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) széleskörű ütközési és biztonsági tesztjein. A felnőtt bennülők védelme terén elérhető pontok 94 százalékával, valamint a gyerekutasok védelméért megszerezhető pontok 89 százalékával az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA-SUV abszolút csúcsértékeket produkált az Euro NCAP tesztek 2020 óta tovább szigorított értékelésén. Az új ENYAQ iV minden további területen, illetve a maximális pontszám 86 százalékának megfelelő összesített eredményével is az élvonalba tartozik.
A ŠKODA ENYAQ iV fedélzetén akár kilenc légzsák - köztük az első ülések között kinyíló Központi légzsákkal (Central Airbag) - és átfogó Proaktív utasvédelem (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bennülőket. A legkorszerűbb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet számos menethelyzetben az esetleges ütközésre, illetve segíthet aktívan ezek megelőzésében vagy következményeik enyhítésében. Ezek között szerepel például az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszer (Side Assist), valamint Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning). A Menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- és keresztirányú irányításában segíti aktívan a vezetőt és az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat is érzékelő Adaptív sávtartás-asszisztens (Adaptive Lane Assist), a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), valamint a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja. Extrafelszerelésként első ízben a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) is rendelkezésre áll az ENYAQ iV számára, illetve teljes-LED Matrix-fényszórók is rendelhetők.
Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium - amelynek székhelye a belga Leuven városa - aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.